Laguna 3, której nadwozie oznaczono kodem X91 weszła do produkcji w 2007 roku. Pojazd jest zbudowany na platformie D, którą Renault opracowało wspólnie z Nissanem. Samochód jest „spokrewniony” z Renault Latitude oraz Nissan Altima. To pierwsza generacja Laguny, w której poszerzono ofertę o wersję Coupe.
Phase 2, facelifting: 2010
W 2010 roku miał miejsce lifting Laguny III. Od końca roku 2010 sprzedawana była Laguna III Phase 2.
Lifting w 2013 roku
W 2013 roku samochód otrzymał światła do jazdy dziennej. Nowością jest również przekładnia EDC dostępna z silnikami 1.5 dCi lub 2.0 dCi.
Silniki
Nowością w tej generacji jest silnik 1.5 dCi. Ten mały, ośmiozaworowy diesel o mocy 110 KM został stworzony dla ludzi którzy chcą podróżować wygodnie i oszczędnie.
Proste, tanie w naprawach zawieszenie
Na tle konkurencji Laguna trzeciej generacji posiada proste zawieszenie. Z przodu kolumny McPhersona a tył wyposażony jest w belkę skrętną. Jest to zaletą przy zakupie używanej Laguny. W porównaniu np. do Passata czy Audi A4 doprowadzenie do dobrego stanu zawieszenia w Lagunie nie kosztuje aż tak wiele.
Komfort w Lagunie? To może napisać tylko osoba która nie jeździła C5 z zawieszeniem Hydractiv III. Jeździłem obydwoma i mam porównanie…
Kiedyś nie było sensu kupować francuza dlatego nie miałem Laguny I-szej generacji i wybrałem Mondeo zazdroszcząc właścicielom Laguny ładnego wyglądu samochodu. Przez te wszystkie lata Francuzi dogonili Niemców a raczej Niemcy dogonili francuzów w tworzeniu aut, które się psują i obecnie najlepiej jest kupować francuskie. Bo są chociaż ładne.
Tak to prawda. Nie sądziłem, że dożyje czasów kiedy to 2.0 TDI będzie się sypać bardziej niż 2.0 dCi.
Strata na jednym egzemplarzu: 3350 euro