Renault Laguna III

Laguna 3, której nadwozie oznaczono kodem X91 weszła do produkcji w 2007 roku. Pojazd jest zbudowany na platformie D, którą Renault opracowało wspólnie z Nissanem. Samochód jest „spokrewniony” z Renault Latitude oraz Nissan Altima. To pierwsza generacja Laguny, w której poszerzono ofertę o wersję Coupe.

Phase 2, facelifting: 2010

W 2010 roku miał miejsce lifting Laguny III. Od końca roku 2010 sprzedawana była Laguna III Phase 2.

Lifting w 2013 roku

W 2013 roku samochód otrzymał światła do jazdy dziennej. Nowością jest również przekładnia EDC dostępna z silnikami 1.5 dCi lub 2.0 dCi.

Silniki

Nowością w tej generacji jest silnik 1.5 dCi. Ten mały, ośmiozaworowy diesel o mocy 110 KM został stworzony dla ludzi którzy chcą podróżować wygodnie i oszczędnie.

Proste, tanie w naprawach zawieszenie

Na tle konkurencji Laguna trzeciej generacji posiada proste zawieszenie. Z przodu kolumny McPhersona a tył wyposażony jest w belkę skrętną. Jest to zaletą przy zakupie używanej Laguny. W porównaniu np. do Passata czy Audi A4 doprowadzenie do dobrego stanu zawieszenia w Lagunie nie kosztuje aż tak wiele.

4 Comments » for Renault Laguna III
  1. Janek pisze:

    Komfort w Lagunie? To może napisać tylko osoba która nie jeździła C5 z zawieszeniem Hydractiv III. Jeździłem obydwoma i mam porównanie…

  2. Heniek pisze:

    Kiedyś nie było sensu kupować francuza dlatego nie miałem Laguny I-szej generacji i wybrałem Mondeo zazdroszcząc właścicielom Laguny ładnego wyglądu samochodu. Przez te wszystkie lata Francuzi dogonili Niemców a raczej Niemcy dogonili francuzów w tworzeniu aut, które się psują i obecnie najlepiej jest kupować francuskie. Bo są chociaż ładne.

  3. Faso pisze:

    Strata na jednym egzemplarzu: 3350 euro

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

50 + = 57