Renault Laguna I

Laguna jest samochodem klasy średniej (auto segment D). Pierwsza generacja Laguny produkowana była od 1994 roku – zastąpiła Renault 21. Był to drugi model Renault (po Safrane) w nowej stylistyce. Uwagę zwracały wtedy innowacyjne reflektory samochodu – zupełnie inne niż we wcześniejszych modelach. W tym kierunku poszły również kolejno wprowadzane modele Megane (w 1995 roku) oraz Espace III generacji (w 1997 roku).

Laguna I była produkowana w dwóch wersjach nadwozia:

  • liftback – zwany przez wielu mylnie sedanem
  • kombi

Lifting

W 1998 roku Laguna I przeszła lifting. Zmieniono zderzaki (od momentu liftingu we wszystkich lagunach są w kolorze nadwozia), halogeny (okrągłe) oraz tylne lampy. We wszystkich wersjach standardem stały się dwie poduszki powietrzne, dodatkowo można było zamówić 2 boczne. Została zmieniona także deska rozdzielcza oraz kierownica. Wprowadzono również nowe silniki – wycofano silniki 2 zaworowe 1.8 8v 90 KM oraz 95 KM – wprowadzono nowe silniki 1.6 16v 107 KM (silnik stosowany obecnie w Dacia Duster), 1.8 16v 120 KM oraz 2.0 16v 139 KM. Po liftingu jedyny silnik w klasycznej technice 2 zaworowej to 2.0 8v występujący z automatyczną skrzynią biegów (bez automatu tylko 2.0 16v). Decyzję o pozostawaniu tego silnika Renault podjął zapewne ze względu na brak 5-cio biegowych automatycznych skrzyń – silniki w technice 2 zaworowej lepiej radzą sobie z automatami 4-ro biegowymi.

Laguna I 1.9 dCi

W 1999 roku Laguna otrzymała nowoczesny silnik diesla: 1.9 dCi o mocy 107 KM. Zastąpił on paliwożernego diesla 2.2 dT.

4 Comments » for Renault Laguna I
  1. MEDI pisze:

    Laguna 1 gen. to IMO najładniejsze francuskie auto do 2000 roku. Porównajcie sobię Audiki, VW, Mercedesy, BMW, Volvo czy Saaby z tamtych lat… to wszystko wygląda jakby miało 10 lat więcej niż Laguna.

  2. Orlik pisze:

    Pamiętam jak w 1995 roku moi sąsiedzi kupili auto, którego najbardziej im wtedy zazdrośicłem. Była to Laguna I z silnikiem chyba 1.6 wersja podstawowa. Auto to była prawdziwa limuzyna. Należała do komendanta. Nikt nie miał wtedy lepszego… teraz po latach jak patrzę na Laguny I to sytuacja wydaje mi się śmieszna :)

  3. Tomek pisze:

    1.6 16v Renault to silnik legenda. Znam przypadek że zrobił bez remontu 500 000 na taksówce. To lepiej niż wiele silników diesla…

Skomentuj Orlik Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

25 + = 28