Renault Laguna I

Laguna jest samochodem klasy średniej (auto segment D). Pierwsza generacja Laguny produkowana była od 1994 roku – zastąpiła Renault 21. Był to drugi model Renault (po Safrane) w nowej stylistyce. Uwagę zwracały wtedy innowacyjne reflektory samochodu – zupełnie inne niż we wcześniejszych modelach. W tym kierunku poszły również kolejno wprowadzane modele Megane (w 1995 roku) oraz Espace III generacji (w 1997 roku).

Laguna I była produkowana w dwóch wersjach nadwozia:

  • liftback – zwany przez wielu mylnie sedanem
  • kombi

Lifting

W 1998 roku Laguna I przeszła lifting. Zmieniono zderzaki (od momentu liftingu we wszystkich lagunach są w kolorze nadwozia), halogeny (okrągłe) oraz tylne lampy. We wszystkich wersjach standardem stały się dwie poduszki powietrzne, dodatkowo można było zamówić 2 boczne. Została zmieniona także deska rozdzielcza oraz kierownica. Wprowadzono również nowe silniki – wycofano silniki 2 zaworowe 1.8 8v 90 KM oraz 95 KM – wprowadzono nowe silniki 1.6 16v 107 KM (silnik stosowany obecnie w Dacia Duster), 1.8 16v 120 KM oraz 2.0 16v 139 KM. Po liftingu jedyny silnik w klasycznej technice 2 zaworowej to 2.0 8v występujący z automatyczną skrzynią biegów (bez automatu tylko 2.0 16v). Decyzję o pozostawaniu tego silnika Renault podjął zapewne ze względu na brak 5-cio biegowych automatycznych skrzyń – silniki w technice 2 zaworowej lepiej radzą sobie z automatami 4-ro biegowymi.

Laguna I 1.9 dCi

W 1999 roku Laguna otrzymała nowoczesny silnik diesla: 1.9 dCi o mocy 107 KM. Zastąpił on paliwożernego diesla 2.2 dT.

4 Comments » for Renault Laguna I
  1. MEDI pisze:

    Laguna 1 gen. to IMO najładniejsze francuskie auto do 2000 roku. Porównajcie sobię Audiki, VW, Mercedesy, BMW, Volvo czy Saaby z tamtych lat… to wszystko wygląda jakby miało 10 lat więcej niż Laguna.

  2. Orlik pisze:

    Pamiętam jak w 1995 roku moi sąsiedzi kupili auto, którego najbardziej im wtedy zazdrośicłem. Była to Laguna I z silnikiem chyba 1.6 wersja podstawowa. Auto to była prawdziwa limuzyna. Należała do komendanta. Nikt nie miał wtedy lepszego… teraz po latach jak patrzę na Laguny I to sytuacja wydaje mi się śmieszna :)

  3. Tomek pisze:

    1.6 16v Renault to silnik legenda. Znam przypadek że zrobił bez remontu 500 000 na taksówce. To lepiej niż wiele silników diesla…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

26 − 21 =